IDEALNA SZKOŁA JAZDY

PDF Drukuj Email
środa, 07 listopada 2012 13:51

Jeśli chcemy mieć prawo jazdy, czekają nas nie tylko wydatki i stres związany ze zdaniem egzaminu końcowego, ale przede wszystkim niełatwa decyzja o wyborze samej szkoły, w której będziemy uczestniczyć w kursie. W większości dużych miast takich szkół jest po prostu bardzo dużo i na pierwszy rzut oka trudno ocenić, która z nich jest najlepsza. Pierwsza rzecz, na którą zwykle zwracamy uwagę, to cena kursu. Obecnie koszt szkolenia zwykle przekracza tysiąc złotych, ale często możemy znaleźć oferty promocyjne, które pozwalają obniżyć go nawet o kilkaset złotych. Nie musimy także korzystać ze standardowego grafiku kursu, ponieważ wiele firm oferuje kursy weekendowe, przyśpieszone lub elastycznie, dostosowując godziny szkolenia teoretycznego do potrzeb kursantów. Dopasowanie się szkoły do swoich uczniów jest niezwykle istotne, ponieważ osobom studiującym lub pracującym w nietypowych godzinach mogą odpowiadać pory kursu dość niecodzienne z punktu widzenia innych osób. Wtedy indywidualne podejście może okazać się dla nich jedyną szansą uczestniczenia w kursie. Innym istotnym kryterium jest lokalizacja szkoły – może się wydawać, że to sprawa drugorzędna, ale jeśli przez kilka miesięcy będziemy dojeżdżać do miejsca nauki znacznie oddalonego od naszego zamieszkania, czasem pewnie w porze sporych korków, cały proces szklenia stanie się dużo trudniejszy lub wręcz zniechęcający. Kolejną ważną sprawą jest renoma samej placówki. Nie chodzi tu o podawany czasem procent zdawalności kursantów, co jednak także stanowi ważną informację o sposobie przygotowania, ale może równie dobrze wynikać ze specyficznej grupy samych uczestników kursu. Ważniejsze jest zdobycie informacji o sposobie prowadzenia zajęć i podejścia do kursanta podczas jazd próbnych. Są one – zwłaszcza jazdy początkowe – sporym stresem dla kursanta. Mimo że formalnie odpowiedzialność za większość sytuacji, jakie mają miejsce podczas jazdy próbnej ponosi instruktor, chyba nikt nie chciałby się znaleźć w sytuacji, w której przyczynił się on do porysowania karoserii, wgniecenia felgi albo przedziurawienia opony.

Poprawiony: czwartek, 08 listopada 2012 09:57
 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież